Verzend Voorwaarden

Door het plaatsen van een bestelling bij Popperskopen.nl gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden, alsmede onze Verzend voorwaarden.
De verzend voorwaarden lichten we graag nog even toe:

De koper is tenminste 18 jaar en is zelf op de hoogte van (lokale) wetgeving en regelgeving van zijn / haar land m.b.t. de invoer van bestelde goederen.
Koper neemt altijd zelf het risico dat indien hij/ zij deze regels overschrijdt, dat goederen door douane mogelijk in beslag genomen kunnen worden.
Popperskopen neemt hierin geen enkele verantwoordelijkheid.

Koper geeft een bezorg adres op in de checkout, wat door ons altijd als lever adres gezien wordt. Een foutief opgegeven adres, huisnummer of toevoeging is uitsluitend voor risico van koper. Controleer uw gegevens goed voordat u de bestelling bevestigd.
Indien levering niet correct plaats vind vanwege foutief ingevoerde gegevens, zullen wij nooit een refund van de goederen geven.

Indien tijdens de aflevering van het pakket blijkt dat de ontvanger niet thuis is, dan gelden de bezorgvoorwaarden van de vervoerder.
Soms kunt u aparte bezorgafspraken maken met de vervoerder via een App van de vervoerder.
De vervoerder maakt een beslissing om het pakket misschien in de brievenbus te deponeren, opnieuw aan te bieden of wellicht te bezorgen bij een afhaalpunt.
In dit laatste geval heeft de koper uiterlijk 6 dagen de tijd om het pakket op te halen. (Met geldig legitimatie bewijs)

Indien koper kiest voor afhalen bij een ophaalpunt of als vervoerder het pakket hier afgeeft vanwege andere redenen, dan krijgt de koper 6 dagen de gelegenheid om het pakket af te halen. Na 6 dagen gaat het pakket retour.
Het retourneren van het pakket aan ons is een extra dienst waar opnieuw verzendkosten voor berekend worden. Daar worden wij dus door de vervoerder voor belast.
Zodra het pakket bij ons retour gekomen is, nemen wij contact op met de klant.
Wij willen graag weten wat de reden van retourneren is (kan vergeten zijn op te halen) en vragen of herzending gewenst is.
De extra gemaakte verzendkosten worden altijd doorberekend aan de klant. 
De verzendkosten zijn erg hoog voor de vaak lage waardes die verstuurd worden.
De verwachting komt vaak voor dat men dit als een gratis dienst verlening ziet, wat niet mogelijk is.

Uitleg Verzendkosten bij niet tijdig ophalen:

U besteld 1 potje Poppers van € 5,00 en betaald hier zelf € 5,99 verzendkosten voor. Indien u deze niet afhaalt, dan wordt deze geretourneerd tegen de nieuwe verzendkosten van € 5,99. Als we deze dan weer zouden verzenden kost dit opnieuw € 5,99.
U zult begrijpen dat wij geen € 12,00 extra verzendkosten kunnen maken voor uw aankoop waar u zelf ook al € 5,99 verzendkosten betaald heeft.
Zo zijn de totale verzendkosten al snel € 18,00 voor een potje van € 5,00.
De koper is dus ten allen tijde verantwoordelijk voor het tijdig afhalen van het pakketje. Let hier aub goed op!
Mocht het onverhoopt toch gebeuren, dan nemen wij even contact op met de klant. 
Indien opnieuw verzenden gewenst is, krijgt de klant de mogelijkheid om de verzendkosten te vergoeden via een gestuurde Link, QR code of handmatig over te maken.
Waarna het pakketje alsnog dezelfde dag weer verstuurd wordt.

Indien opnieuw zenden niet gewenst is, dan volgt de procedure "ontbinding van de koop" / Herroepingsrecht. 
De kosten van retourneren komen dan ook voor rekening van de klant conform onze algemene voorwaarden. Niet afhalen wordt dan gezien als retourneren.
De retourkosten worden in mindering gebracht op het aankoopbedrag waarna het restant bedrag binnen 2 weken terug gestort wordt op het rekening nummer waarvan de bestelling betaald is. Meestal is dit al na enkele dagen.

Wij hopen natuurlijk dat iedereen de tracking gegevens goed in de gaten houdt en op tijd het pakje op haalt. Op die manier kun je het snelst beschikken over je bestelling, en worden er geen onnodig hoge kosten gemaakt.

Have Fun!