Verzend Voorwaarden

Door het plaatsen van een bestelling bij Popperskopen.nl gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden, alsmede onze Verzend voorwaarden.
De verzend voorwaarden lichten we graag nog even toe:

Verzend informatie

Doordeweeks bestellingen voor 16:00 uur geplaatst ? Dan worden deze gegarandeerd dezelfde dag verzonden!
Bestellingen die vrijdag NA 16:00 uur en het weekend binnen komen, worden pas maandag weer verstuurd.

Wij verzenden alle pakketten uiterst discreet
.
Er staat NOOIT iets op het pakket vermeld over Poppers of Erotiek.
De Blanco Doosjes hebben als Afzender altijd "Nonfood markt". Dit staat eveneens op uw bankafschrift.

Wij verzenden onze pakketten uitsluitend met PostNL. (Dit geldt ook voor Duitsland & België)
U heeft meerdere verzendopties in de Checkout;

  • PostNL standaard pakket thuis bezorgd post € 6,95
  • PostNL standaard pakket afhalen bij PostNL Afhaalpunt € 6,95
  • PostNL pakketpost alléén huis adres (dus niet bij de buren afgeleverd) € 7,75
  • Brievenbuspakketje NL € 4,99 (Risico koper)
  • Afhalen in de winkel in Nijkerk (Binnenkort) GRATIS
     
  • België pakketpost € 8,99
  • Duitsland pakketpost € 8,99
Bij € 70,00 bestelwaarde, krijgt u de verzendkosten van ons gratis!

BRIEVENBUS PAKKETJE
 (Risico koper)

In sommige gevallen bieden wij ook een brievenbus pakketje aan. Deze optie wordt in de checkout automatisch weergegeven indien de bestelling aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Indien de optie niet open staat, dan voldoet uw bestelling niet aan deze voorwaarden. Enkele voorwaarden voor het versturen van een brievenbus pakket zijn bijvoorbeeld;

  • inhoud flesjes max 10ml
  • breuk risico
  • Totale bestelwaarde max € 36,00
  • Uitsluitend in NL

Vermissing van een brievenbuspakket is ALTIJD voor Risico van de Koper.
Wij staan alleen garant voor een juiste overdracht indien u kiest voor een Regulier pakket.

Dit komt omdat een Brievenbus zending niet 100% accuraat getraceerd kan worden. Brievenbuspakjes worden vanuit het PostNL Depot aan Postbezorgers mee gegeven, en zitten dus gewoon in een fietstas.
De postbode heeft géén scanner mee om het pakket te scannen, en deponeert deze gewoon "ergens op de dag" in uw brievenbus samen met uw overige post.
U krijgt van ons wel een Track & Trace mail zodat u kunt zien dat het pakket verstuurd is. Maar de bezorgmelding is een geautomatiseerde melding die dus niet accuraat is. Er kan soms wel een extra dag overheen gaan.
Brievenbuszendingen zijn ook ALTIJD trager dan reguliere pakketten. Op veel plaatsen wordt er niet meer dagelijks post bezorgd en hierdoor moet je langer wachten.
Heb je dus haast? Kies dan gewoon voor een Regulier pakket.
Vermiste brievenbus pakketten kunnen wij niet vergoeden. PostNL kan geen onderzoek starten bij vermiste pakketten en de fraudegevoeligheid ligt hoog.
Hoe vervelend het ook is, wij vragen uw begrip hiervoor en geven het dringende advies om bij hogere bestelwaardes écht voor een regulier pakket te kiezen. Daar staan we wel garant voor!

Retour Kosten

Indien een pakket niet afgehaald wordt bij een door u geselecteerd afhaalpunt, dan wordt deze automatisch na 7 dagen retour gestuurd.
Dit wordt dan door PostNL als een extra zending gezien. Wij worden daarvoor belast door PostNL.  Wij berekenen Retourkosten altijd door aan de klant.
Zie hiervoor ook onze uitgebreide uitleg bij de Verzend voorwaarden.
Houdt uw Track & Trace daarom goed in de gaten! Uw pakket arriveert meestal al een dag na verzending!

TRACK & TRACE

U krijgt van ons meerdere bestel notificaties;

- Uw bestelling is "in verwerking" (dit krijgt u direct na het plaatsen van uw bestelling)
- Uw bestelling is "Verwerkt" (Ons team heeft uw bestelling ingepakt en staat gereed voor verzending. Tevens krijgt u hier al van ons het zendingsnummer van uw pakket, waarmee u hem eenvoudig kunt volgen bij PostNL)
- Uw bestelling is "Verzonden" (Het pakket is verzonden en wij kunnen er dan ook geen wijzigingen meer in aanbrengen) 

Daarnaast krijgt u ook een aparte Track & Trace Mail met de afzender "Klantenservice Popperskopen.nl" Niet gehad?  Controleer SPAM !
Houdt uw Track & Trace goed in de gaten! Eventuele bezorg voorkeuren of wijzigingen kunt u aangeven in de PostNL  APP.


De koper is tenminste 18 jaar en is zelf op de hoogte van (lokale) wetgeving en regelgeving van zijn / haar land m.b.t. de invoer van bestelde goederen.
Koper neemt altijd zelf het risico dat indien hij/ zij deze regels overschrijdt, dat goederen door douane mogelijk in beslag genomen kunnen worden.
Popperskopen neemt hierin geen enkele verantwoordelijkheid.

Koper geeft een bezorg adres op in de checkout, wat door ons altijd als lever adres gezien wordt. Een foutief opgegeven adres, huisnummer of toevoeging is uitsluitend voor risico van koper. Controleer uw gegevens goed voordat u de bestelling bevestigd.
Indien levering niet correct plaats vind vanwege foutief ingevoerde gegevens, zullen wij nooit een refund van de goederen geven.

Indien tijdens de aflevering van het pakket blijkt dat de ontvanger niet thuis is, dan gelden de bezorgvoorwaarden van de vervoerder.
Soms kunt u aparte bezorgafspraken maken met de vervoerder via een App van de vervoerder.
De vervoerder maakt een beslissing om het pakket misschien in de brievenbus te deponeren, opnieuw aan te bieden of wellicht te bezorgen bij een afhaalpunt.
In dit laatste geval heeft de koper uiterlijk 6 dagen de tijd om het pakket op te halen. (Met geldig legitimatie bewijs)

Indien koper kiest voor afhalen bij een ophaalpunt of als vervoerder het pakket hier afgeeft vanwege andere redenen, dan krijgt de koper 6 dagen de gelegenheid om het pakket af te halen. Na 6 dagen gaat het pakket retour.
Het retourneren van het pakket aan ons is een extra dienst waar opnieuw verzendkosten voor berekend worden. Daar worden wij dus door de vervoerder voor belast.
Zodra het pakket bij ons retour gekomen is, nemen wij contact op met de klant.
Wij willen graag weten wat de reden van retourneren is (kan vergeten zijn op te halen) en vragen of herzending gewenst is.
De extra gemaakte verzendkosten worden altijd doorberekend aan de klant. 
De verzendkosten zijn erg hoog voor de vaak lage waardes die verstuurd worden.
De verwachting komt vaak voor dat men dit als een gratis dienst verlening ziet, wat niet mogelijk is.

Uitleg Verzendkosten bij niet tijdig ophalen:

U besteld 1 potje Poppers van € 5,00 en betaald hier zelf € 6,95 verzendkosten voor. Indien u deze niet afhaalt, dan wordt deze geretourneerd tegen de nieuwe verzendkosten van € 6,95. Als we deze dan weer zouden verzenden kost dit opnieuw € 6,95.
U zult begrijpen dat wij geen € 14,00 extra verzendkosten kunnen maken voor uw aankoop waar u zelf ook al € 6,95 verzendkosten voor betaald heeft.
Zo zijn de totale verzendkosten al snel € 21,00 voor een potje van € 5,00.
De koper is dus ten allen tijde verantwoordelijk voor het tijdig afhalen van het pakketje. Let hier aub goed op!
Mocht het onverhoopt toch gebeuren, dan nemen wij even contact op met de klant. 
Indien opnieuw verzenden gewenst is, krijgt de klant de mogelijkheid om de verzendkosten te vergoeden via een gestuurde Link, QR code of handmatig over te maken.
Waarna het pakketje alsnog dezelfde dag weer verstuurd wordt.

Indien opnieuw zenden niet gewenst is, dan volgt de procedure "ontbinding van de koop" / Herroepingsrecht. 
De kosten van retourneren komen dan ook voor rekening van de klant conform onze algemene voorwaarden. Niet afhalen wordt dan gezien als retourneren.
De retourkosten worden in mindering gebracht op het aankoopbedrag waarna het restant bedrag binnen 2 weken terug gestort wordt op het rekening nummer waarvan de bestelling betaald is. Meestal is dit al na enkele dagen.

Wij hopen natuurlijk dat iedereen de tracking gegevens goed in de gaten houdt en op tijd het pakje op haalt. Op die manier kun je het snelst beschikken over je bestelling, en worden er geen onnodig hoge kosten gemaakt.

Have Fun!